Menu & Search

De race van LENN op Zandvoort

Het is een drukke periode voor FaberExposize/LENN -het full service signtuning bedrijf- dat tekende voor de visuele aankleding van hét evenement van 2021: De Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix op Zandvoort. ‘Dit sportevenement is ongekend groot geweest op alle fronten. De omvang qua productie, het euforische publiek en natuurlijke de zege van Verstappen’, vertelt Eric Verkerk, Managing Director van FaberExposize/LENN enthousiast. ‘Vijf weken lang hebben we kantoor gehouden op het circuit om van daaruit alle projecten te coördineren. In plaats van dat we inliepen op onze planning kwamen er gaandeweg juist steeds meer werkzaamheden bij. Bedrijven en organisaties die ons bezig zagen met het wrappen, signtunen en aankleden van de verschillende lounges en areas wilden ook graag gebruik maken van onze creativiteit en print- en installatieservice. Dat we snel kunnen schakelen en flexibel zijn komt goed van pas.’

De feiten in de line-up

In aanvang begon een team van 15 personen met het installeren en aanbrengen van alle materialen, op het hoogtepunt van het project hebben uiteindelijk met 50 man – van ’s morgens tot ’s avonds – keihard gewerkt en 40 projecten gerealiseerd. Verkerk: ‘Het was een hele gave monsterklus. Voor de aankleding van onder andere de Paddock Club, Heineken Deck, 538 Village, 538 Studio, Shell/Ferrari VIP Lounge, Corprate Lounge, Ben Pon Lounge, Media Center, de tribunes, wayfinding torens, voetgangersbruggen en citydressing Gemeente Zandvoort gebruikten we onder meer 22.000 m² frontlitdoek, 6.500 m² netten, 8.500 meter aluminium buizen, 400.000 tyraps, 1.800 m² stickers en 800 m² Blackback soft.

Plezier in samenwerken

Een project van deze omvang vergt nauwe planning en een goede onderlinge samenwerking van eigen mensen met externe partners. ‘Onze vier regisseurs hebben samen met hun teams bergen werk verzet en belachelijk veel uren gedraaid’, aldus Verkerk. ‘Om alle verschillende werkplekken, verspreid over het circuit en in de nabije omgeving, te kunnen managen hielden ze hun eigen races op off the road steps.’ Opvallend is het plezier dat iedereen in het werk heeft. Verkerk: ‘Dat er voor het eerst in 36 jaar weer een race op dit circuit is georganiseerd zorgde voor een uitgelaten sfeer. Tot op de allerlaatste dag hingen de jongens fluitend in de tribunes om alle doeken weer neer te halen. Dit is een mooie wereld om in te werken. Elke dag hebben we ongeveer 35 gasten uitgenodigd om met ons mee te genieten van het Grand Prix feest en ons aandeel daarin. De Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix is een mooie gelegenheid geweest om te laten zien wat we kunnen. Te merken aan de zeer enthousiaste reacties van onze opdrachtgevers is dat zeker gelukt.’

Mathijs Gaasbeek, Producer Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix heeft lovende woorden over het proces: ‘De samenwerking met FABER/LENN verliep vanaf het begin af aan goed. Zij wisten complexe vraagstukken naar zich toe te trekken en met mooie oplossingen te komen. Tijdens de opbouwperiode werkt FABER/LENN zelfstandig en voorzien ze eventuele uitdagingen, ook stonden zij klaar voor last minute aanvragen en wisten deze tijdig te leveren.’

Troubleshooten en diefstal

Niet alles kan continu van een leien dakje gaan. ‘Je ontkomt niet aan dingen die misgaan’, zegt Verkerk. ‘Zo hadden we de permanent geplaatste hekwerken keurig met banners omspannen om het terrein af te kunnen sluiten, blijkt dat de hekken een paar meter verderop geplaatst hadden moeten zijn. Dan begin je weer van voren af aan.’ Met vooruitziende blik is besloten om de doeken met immens grote foto’s van de coureurs langs de boulevard op het allerlaatste moment op te hangen. ‘We hadden wel ingeschat dat die beelden populair zouden zijn’, lacht Verkerk. ‘Deze zijn na de race gestolen.’

En door…

‘Alle materialen zijn direct na de race weggehaald van het circuit en worden opgeslagen tot ze wederom in gebruik zullen worden genomen bij de volgende race’, vertelt Verkerk tot besluit. ‘Wij zijn meteen doorgegaan naar het Dutch Open golftoernooi in Cromvoirt en het WK Wielrennen in België, om ook daar een mooie beleving te creëren.’

 

 

Op commando van High Profile Events en FaberExposize/LENN gepubliceerd op events.nl

Related article
Fashiontrends fall/winter 21 & 22: Uitbundige 90’s vibe versus ingetogen elegantie

Fashiontrends fall/winter 21 & 22: Uitbundige 90’s vibe versus ingetogen elegantie

De afgelopen periode waarin thuiswerken vereist werd en zo ongeveer…

Vijftig (nog wat) & vol in het leven

Vijftig (nog wat) & vol in het leven

Stramme spieren, stijve gewrichten en opvliegers die je bloed doen…

Kunst komt tot leven in kasteel d’Aspremont Lynden

Kunst komt tot leven in kasteel d’Aspremont Lynden

Het Maaslandse renaissance kasteel d’Aspremont-Lynden (1595) in Oud Rekem (Lanaken),…

Type your search keyword, and press enter to search