De onderneming die 18 jaar geleden spontaan begon in een anti-kraak- en underground clubscene is in de loop der jaren uitgegroeid tot een volwassen eventpartner en creatief vormgever van event-interieurs. ‘Bij Delight kijken we op een andere manier naar inrichting en evenementen’ ,vertelt Huub Waaldijk, eigenaar van het eigentijdse bedrijf. ’Die persoonlijke kijk zorgt ervoor dat we de visualisering van een event op een verrassende en niet voor de hand liggende manier weten vorm te geven. Wij creëren vanuit liefde voor interieurs en vormgeving’.
Met deze werkethiek weet het bedrijf keer op keer de hooggespannen verwachtingen van opdrachtgevers te overtreffen. Nog nooit is enige andere vorm van reclame ingezet dan mond- tot-mondreferenties wat maakt dat Delight zo’n beetje het best bewaarde geheim van de branche is gebleven. Tijd om in het volle licht te stappen.
Avontuurlijke instelling
De half Surinaamse, in Haarlem geboren, avontuurlijk ingestelde Huub is door zijn moeder opgevoed. ‘In tegenstelling tot mijn conservatieve opvoeding heb ik een onderzoekend karakter. Jong ontdekte ik dat wanneer ik ergens zomaar insprong er weleens hele te gekke dingen kunnen gebeuren en dat je angsten overwint. Op mijn 22ste vertrok ik dan ook spontaan en zonder duidelijk plan naar Amsterdam. Ik heb nooit meer omgekeken. Als ik later oud ben wil ik nooit spijt hebben van de dingen die ik niet gedaan heb.’
‘Zo’n 25 jaar geleden rolde ik in de organisatie van underground clubfeesten. Dat was mijn eerste contact met de evenementenbranche. Inmiddels is Delight uitgegroeid tot een bedrijf met 5 fulltime medewerkers en een vaste ploeg freelancers. Daarnaast leiden we stagiaires op voor een carrière in de eventbranche.
Teamwork makes the dream work
Ingetogenheid, bescheidenheid en het besef dat Huub met Delight iets heel moois in handen heeft, zorgen ervoor dat hij, in tegenstelling tot zijn spontane karakter, geen onverantwoorde risico’s aangaat en de tijd neemt om stap voor stap te groeien.
‘Mijn organisch gevormde team bestaat uit een gezelschap bontgevarieerde types. Stuk voor stuk gemotiveerde mensen met hart voor de zaak. Er is beperkte hiërarchie in het bedrijf maar wel een duidelijke structuur en we bieden ruimte aan medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt.’
‘Op alle fronten hanteren we een persoonlijke benadering en gezamenlijk willen we gewoon mooie inrichtingen ontwikkelen en eigentijdse oplossingen aandragen. Dat geldt voor de meubelmaker net zoals voor de accountmanager en de stylist. Dat we constant mogen werken met nieuwe mensen, nieuwe content en nieuwe ruimtes maakt ons werk zo uitdagend, dynamisch en gevarieerd.’
Spraakmakende concepten
Met de destijds futuristische, wereldwijde filmpremière van Lord of The Rings tekenende Huub een vliegende start voor zijn carrière. Duizenden projecten volgden met mooie referenties als beloning, waaronder het NVM Business Jaarcongres in opdracht van PINO Evenementen, een chique sit-down dinner voor 1500 (!) gasten i.o.v. N-Sign en een vaste samenwerking met 5* hotels als The Dylan & het Conservatorium hotel in Amsterdam en Mainport in Rotterdam.
Myrthe van Ginkel, eventmanager van 5* Hotel Dylan Amsterdam getuigt: ‘Mooie materialen, snelle service & vriendelijk personeel. Delight maakt het evenement af!’
Tessy Miltenburg, eigenaar PINO werkt graag samen met Huub en zijn team: ‘Delight is een creatieve en betrouwbare partner, ze zijn hands on, flexibel en leveren altijd de beste kwaliteit.’
En ook Floris Blom, Stadsschouwburg Utrecht, is enthousiast: ‘Delight heeft een stijlvol en uniek assortiment dat goed past bij de rode-loper-events van de schouwburg. Je weet gewoon zeker dat je puntgave spullen krijgt.’
‘Een event is een hoogtepunt voor de opdrachtgever en wellicht het meest belangrijke moment van het jaar’, vertelt Huub. ‘Het is voor mij een erezaak en intrinsieke wens om klanten blij te maken en voorbij te gaan aan elke verwachting.’
Toekomstvisie
Delight is altijd gedreven op creativiteit en zorgvuldige, persoonlijke aandacht voor de opdrachtgevers. ‘Mond-tot-mondreclame is hierbij ons belangrijkste marketingtool. Nu is het tijd om verder te reiken dan die mond-tot-mondreclame…
In deze bizarre tijd denk ik dat we krachten moeten bundelen en bedrijven in onze branche moeten samenwerken op manieren die niet eerder voor de hand lagen. Er gaat gewoonweg heel veel werk verloren dit jaar. Voor Delight zie ik dat vooral voor me in de vorm van een partnership of samenwerking met een persoon of bedrijf dat aanvullende, commerciële kwaliteiten inbrengt om samen dit mooie bedrijf verder de toekomst in te dragen.’
Blijven ontwikkelen
Blijven ontwikkelen en leren is iets wat de gedreven Huub erg belangrijk vindt. ‘Niet alleen in mijn werk maar ook als persoon. Uit nieuwsgierigheid en liefde voor de onderwaterwereld ben ik jaren geleden begonnen met ‘freediven’. Dat is diep onder water duiken louter op ingehouden adem. Een wonderlijk proces waarbij het de kunst is om zo goed mogelijk te ontspannen terwijl je jezelf in een bijzonder ongewone situatie plaatst.’
‘Inmiddels duik ik met ingehouden adem tot 75 meter diepte en voel ik geen enkele vorm van angst of stress. ‘Freediven’ heeft me veel geleerd over mezelf, mijn lichaam en mijn kunnen en ervoor gezorgd dat ik gezonder eet, meer sport en bewuster in het leven sta.’
‘Deze methode en state of mind kan ik goed toepassen in de benadering van mijn werk en uitdagende fasen in mijn leven.’
Op commando van High Profile Events Magazine en Delight Eventdesign