Het gonst van de bedrijvigheid zodra ik de ‘Harbour’ van STRND binnenstap. Er is een event in volle gang en als ik niet een duidelijke afspraak zou hebben mocht ik direct deelnemen aan de teambuildingssessie voor deze coöperatie. Typerend voor STRND merk ik: losjes, gastvrij, open en tegelijkertijd, professioneel, kordaat en efficiënt. Wat opvalt, naast de rauwe, industriële details en laid- back attitude is de immense ruimtelijkheid. ‘Je stapt wel ergens binnen’ zeg ik overrompeld tegen Harm Wonders, Marketingmanager STRND, terwijl we handenschuddend kennismaken. Wat 7 jaar geleden is begonnen als een kleinschalige onderneming in een oude Renault-garage is inmiddels, door gedurfd ondernemerschap, uitgegroeid tot een volwaardige evenementenlocatie met een indrukwekkend trackrecord.
Fun & Functie
Een evenement dat bij STRND georganiseerd wordt klopt tot in het kleinste detail. ‘We hanteren een no-nonsense benadering en gaan voor een uitgebalanceerde mix van (ont)spannende, reactiverende sessies en een meeting met een serieuze boodschap. Opdrachtgevers laten hun event liefst tegen een ‘uitje’ aan schuren en willen fun en functie op eigen wijze gecombineerd zien. Wil je in je zwembroek en op slippers komen? Dat kan! Net zo goed als dat je welkom bent in een strak pak en goedgehakt. ‘Wij gaan voor onvergetelijke events en heimwee achteraf’, glimlacht Harm.
Variabele constanten
Een vergadering, congres, brainstormsessie of corporate festival kan in één of in een combi van de verschillende ruimtes van STRND gehouden worden. De gezellige Beach Bar leent zich uitstekend voor de borrel terwijl de ‘Harbour’ de ideale plek is voor je sitting, walking of running dinner. Feesten doe je alsof de morgen niet bestaat in zaal Curacao en frisse neuzen worden gehaald aan het private Sunset Boulevard-terras. Stuk voor stuk variabele constanten die voor elke gelegenheid en gastgrootte gekoppeld en ingericht kunnen worden. Als zelf-gekroond Tetris-koning schuiven ze met ruimtes like a boss.
Centrale ligging Benelux
Breda is geografisch gelegen tussen Antwerpen en Amsterdam en vormt een strategisch middelpunt van de Benelux. De ideale positionering voor deze bijzondere locatie en een perfecte uitvalsbasis voor internationaal opererende partijen. Harm: ‘Onze kracht zit met name in de ontspannen vibe die hier voelbaar is. Deze sfeer geeft een uitstekende balans tussen het informele karakter van de locatie en de professionaliteit van het team.’
‘Wij zijn er voor corporates, evenementenbureaus en opdrachtgevers die niet kiezen voor mainstream en hun event, bijeenkomst of presentatie graag anders van vorm zien’, vervolgt Harm. Bedrijven als Danone, ING, Unilever, het Nederlands Forensisch Instituut, ABB Robotics en Q8 weten de weg naar STRND inmiddels goed te vinden net als de vele MKB-ers en organisaties die lokaal opereren.
ING Tribe Day
De Internationale Nederlanden Groep is zeer te spreken over STRND en organiseert hier haar jaarlijkse terugkerende event: De ING Tribe Day. Harm: ‘Een formele, sterk inhoudelijke programmering wordt gecombineerd met informele, breakoutsessies en teambuildingactiviteiten in een beachy atmosfeer. De (indoor) foodtrucklunch is verrassend en gevarieerd waardoor alle verschillende smaken letterlijk aan bod kunnen komen. Het bedrijf voelt zich thuis bij STRND getuige hun review: ‘Wij hebben bij STRND een bijeenkomst georganiseerd voor ruim 200 mensen. Het gevarieerde aanbod van ruimtes maakte uiteenlopende programma- onderdelen mogelijk. Van sprekers tot ludieke spelactiviteiten’. De eerste voorbereidingen voor het volgende event zijn inmiddels weer gestart.
Samenwerking als speerpunt
‘Regelmatig voeren we vernieuwingen door en we willen onze groei dit jaar wederom voortzetten’, aldus een gedreven Harm. ‘Onze ambitie reikt echter verder dan de grenzen van onze locatie. Voor de stad en regio Breda willen we ook van betekenis zijn. Breda positioneren als dé evenementenlocatie van de Benelux is één van onze doelstellingen. Hiervoor zoeken we de samenwerking met onder andere Breepark, Nassau Hotel, Chasse Theater, de Koepel en Citymarketing om in de vorm van een mogelijk ‘conventionbureau’ hieraan invulling te geven’. Alleen ga je sneller, samen kom je verder.
Op commando van High Profile Events en STRND