Een trend komt nooit ‘out of the blue’ uit de lucht vallen en ontstaat geleidelijk uit vele maatschappelijke en mondiale invloeden. Visionairs en trend forecasters zien in onze maatschappelijke ontwikkeling en vooruitgang tendensen, stromingen en veranderingen. Aan de hand van deze feitelijkheden verklaren zij menselijke gedragingen en voorspellen zij behoeften die uit dit veranderende gedrag voortvloeien. Zij weten de regerende tijdgeest helder weer te geven en te onderbouwen.
Besef
Door de vele wereldwijde aanslagen en aanvallen op onze met bloed, zweet en tranen verworven vrijheid groeit collectief het besef dat onheil elk moment ook jou persoonlijk zou kunnen treffen. Dit gevoel brengt onzekerheid en spanning met zich mee. Je prioriteitenlijstje laat hierdoor een nieuwe volgorde zien want de era waarin mensen alleen maar streven naar meer succes en een super-de- luxe leefstijl loopt ten einde. Recente ontwikkelingen en dreigingen doen verlangen naar de basiswaarden voor een gelukkig bestaan als veiligheid, stabiliteit, zorgzaamheid en ontspanning.
3 P’s
Ontleende je eerder je status aan de nieuwwaarde van je auto, je titel of de grootte van je woning, tegenwoordig geven andere dingen aanzien. Hoe jij met mensen omgaat laat zien wie je bent. In hoeverre je in staat bent rust te nemen en daarmee je vertrouwen in het leven laat zien. Hoeveel tijd je wilt geven aan anderen door te luisteren en simpelweg samen te zijn en zo waardevolle herinnering creëert.
De 3 P’s rulen: People, Planet en Prosperity. Wie goed voor mens en natuur zorgt zal automatisch beloond worden met voorspoed. Niet alleen voor de ‘Lucky Few’ maar voor iedereen. Er vindt een verschuiving plaats van ‘ik’ naar ‘wij’, van ‘krijgen’ naar ‘geven’, van ‘hebben’ naar ‘delen’ en van materiële verrijking naar geestelijke verruiming. We willen ‘back to basic’, terug naar een tijd waarin alles rustig, overzichtelijk en simpel is. Eenvoudig, authentiek en oorspronkelijk maar uiteraard wel voorzien van comfort en een internetaansluiting.
Lazy Leisure
Geen wonder dat de leisure industrie zo in opkomst is. We verlangen naar pure ontspanning, samenzijn en genieten. Anno nu is de tijd hebben en belevenissen ervaren het nieuwe luxe en zijn ervaringen meer waard dan goederen. We willen plezier hebben met elkaar en samen dingen zien, horen, voelen en beleven. Niet meer naar de winkel rennen en het object of our affection aanschaffen voor de korte kick. We trekken de natuur in, reizen de wereld over en genieten van vrije tijd. We kopen zelfs tijd door onbetaald een half jaar sabbatical te nemen. We gaan naar bioscopen, theaters, vakantieoorden, restaurants, hotels, pretparken en terrassen. De ‘Lazy Leisure trend’ is doordrenkt met een gevoel van ‘Carpe Diem’.
Vertalen
Op zulke trips en avonturen is het natuurlijk wel prettig als je in een sfeervol onderkomen kunt resideren. In een comfortabel, hip ingericht restaurant kunt eten en overnacht in een gezellige hotelkamer.
Vervoort weet als geen ander de maatschappelijke signalen uit onze directe en indirecte omgeving te vertalen naar producten, sferen, kleuren, materialen en dienstverlening. Vervoort kiest ervoor te werken met merken en mensen die eenzelfde visie delen en op de hoogte zijn van de wensen en verlangens met betrekking tot sfeer en beleving in leisure en hospitality. Wij komen niet alleen tegemoet aan verlangens, wij overtreffen deze met veel plezier. Daar nemen we echt de tijd voor. Work hard play harder!
Op commando van Vervoort voor magazine Be My Guest